서울대학교 행복연구센터
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
No Result
View All Result
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
No Result
View All Result
서울대학교 행복연구센터
No Result
View All Result

Benz, M. (2005). Not for the profit, but for the satisfaction?–evidence on worker well‐being in non‐profit firms. Kyklos, 58(2), 155-176.

서울대학교 행복연구센터 by 서울대학교 행복연구센터
5월 10, 2021
in 연구논문, 행복DB
Share on Facebook

Non‐profit firms are often seen as workplaces where people not only work for money, but also find substantial satisfaction in the kind of work they do. Studies looking at compensating wage differentials, however, have only found limited support for this notion. In this paper, a novel approach is undertaken to compare the utilities of non‐profit and for‐profit employees, by using measures of job satisfaction. The results show that in both the United States and Great Britain over the 1990’s, non‐profit workers were generally more satisfied with their jobs than for‐profit workers. The robustness of the results is explored in detail, and implications for the governance of non‐profit firms are shortly discussed.

 

 

Benz, M. (2005). Not for the profit, but for the satisfaction?–evidence on worker well‐being in non‐profit firms. Kyklos, 58(2), 155-176.

https://doi.org/10.1111/j.0023-5962.2005.00283.x

 

Tags: SatisfactionWell‐Being
Previous Post

Diener, E., Gohm, C. L., Suh, E., &Oishi, S. (2000). Similarity of the relations between marital status and subjective well-being across cultures. Journal of cross-cultural psychology, 31(4), 419-436.

Next Post

Kahneman, D., Knetsch, J. L., &Thaler, R. (1986). Fairness as a constraint on profit seeking: Entitlements in the market. The American economic review,728-741.

Related Posts

Vol.77 [12월의 영화] 에브리씽 에브리웨어 올 앳 원스
미디어

Vol.77 [12월의 영화] 에브리씽 에브리웨어 올 앳 원스

11월 30, 2022
358
거장이 거장인 이유
미디어

거장이 거장인 이유

11월 30, 2022
151
행복해지고 싶다면 악력에 주목하세요 | 악력과 행복
연구논문

행복해지고 싶다면 악력에 주목하세요 | 악력과 행복

9월 30, 2022
418
Next Post

Kahneman, D., Knetsch, J. L., &Thaler, R. (1986). Fairness as a constraint on profit seeking: Entitlements in the market. The American economic review,728-741.

카테고리

  • 명언
  • 언론자료
  • 웹사이트
  • 도서
  • 미디어
  • 연구논문
  • 행복연구센터 발간자료
  • 보고서

인기콘텐츠

Vol.78 23′ JAN Happiness Calendar

Vol.78 23′ JAN Happiness Calendar

12월 30, 2022
1k
어플리케이션 ‘오늘의 행복’

어플리케이션 ‘오늘의 행복’

12월 30, 2022
343
Vol.78 올해도 ‘작심삼일’ 반복하실 건가요?

Vol.78 올해도 ‘작심삼일’ 반복하실 건가요?

12월 30, 2022
189

추천링크

  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
서울대학교 행복연구센터

이용약관| 개인정보 취급방침
08826 서울특별시 관악구 관악로 1 서울대학교 220동 643호 TEL: 02-880-6391 FAX: 02-877-6391 Email: happiness@snu.ac.kr
Copyright@2016 Center for Happiness Studies. All rights reserved.

No Result
View All Result
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
  • 로그인

이용약관| 개인정보 취급방침
08826 서울특별시 관악구 관악로 1 서울대학교 220동 643호 TEL: 02-880-6391 FAX: 02-877-6391 Email: happiness@snu.ac.kr
Copyright@2016 Center for Happiness Studies. All rights reserved.

로그인

비밀번호 찾기 회원가입

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In