서울대학교 행복연구센터
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
No Result
View All Result
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
No Result
View All Result
서울대학교 행복연구센터
No Result
View All Result

Dweck, C. S. (1986). Motivational processes affecting learning. American psychologist, 41(10), 1040.

서울대학교 행복연구센터 by 서울대학교 행복연구센터
5월 10, 2021
in 연구논문, 행복DB
Share on Facebook

Describes how motivational processes influence a child’s acquisition, transfer, and use of knowledge and skills. Recent research within the social-cognitive framework illustrates adaptive and maladaptive motivational patterns, and a research-based model of motivational processes is presented that shows how the particular performance or learning goals children pursue on cognitive tasks shape their reactions to success and failure and influence the quality of their cognitive performance. Implications for practice and the design of interventions to change maladaptive motivational processes are outlined. It is suggested that motivational patterns may contribute to gender differences in mathematics achievement and that empirically based interventions may prevent current achievement discrepancies and provide a basis for more effective socialization



Dweck, C. S. (1986). Motivational processes affecting learning. American Psychologist, 41(10), 1040-1048.

http://dx.doi.org/10.1037/0003-066X.41.10.1040

 

 

 

Tags: Motivation
Previous Post

Andrea, H., Beurskens, A. J. H. M., Kant, I. J., Davey, G. C. L., Field, A. P., &van Schayck, C. P. (2004). The relation between pathological worrying and fatigue in a working population.

Next Post

Dweck, C. S., &Leggett, E. L. (1988). A social-cognitive approach to motivation and personality. Psychological review, 95(2), 256.

Related Posts

Vol.77 [12월의 영화] 에브리씽 에브리웨어 올 앳 원스
미디어

Vol.77 [12월의 영화] 에브리씽 에브리웨어 올 앳 원스

11월 30, 2022
355
거장이 거장인 이유
미디어

거장이 거장인 이유

11월 30, 2022
151
행복해지고 싶다면 악력에 주목하세요 | 악력과 행복
연구논문

행복해지고 싶다면 악력에 주목하세요 | 악력과 행복

9월 30, 2022
417
Next Post

Dweck, C. S., &Leggett, E. L. (1988). A social-cognitive approach to motivation and personality. Psychological review, 95(2), 256.

카테고리

  • 명언
  • 언론자료
  • 웹사이트
  • 도서
  • 미디어
  • 연구논문
  • 행복연구센터 발간자료
  • 보고서

인기콘텐츠

Vol.78 23′ JAN Happiness Calendar

Vol.78 23′ JAN Happiness Calendar

12월 30, 2022
1000
어플리케이션 ‘오늘의 행복’

어플리케이션 ‘오늘의 행복’

12월 30, 2022
339
Vol.78 올해도 ‘작심삼일’ 반복하실 건가요?

Vol.78 올해도 ‘작심삼일’ 반복하실 건가요?

12월 30, 2022
187

추천링크

  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
서울대학교 행복연구센터

이용약관| 개인정보 취급방침
08826 서울특별시 관악구 관악로 1 서울대학교 220동 643호 TEL: 02-880-6391 FAX: 02-877-6391 Email: happiness@snu.ac.kr
Copyright@2016 Center for Happiness Studies. All rights reserved.

No Result
View All Result
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
  • 로그인

이용약관| 개인정보 취급방침
08826 서울특별시 관악구 관악로 1 서울대학교 220동 643호 TEL: 02-880-6391 FAX: 02-877-6391 Email: happiness@snu.ac.kr
Copyright@2016 Center for Happiness Studies. All rights reserved.

로그인

비밀번호 찾기 회원가입

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In