서울대학교 행복연구센터
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
No Result
View All Result
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
No Result
View All Result
서울대학교 행복연구센터
No Result
View All Result

Hambrick, D. Z., et al. (2014). Deliberate practice: Is that all it takes to become an expert?. Intelligence, 45, 34-45.

서울대학교 행복연구센터 by 서울대학교 행복연구센터
5월 10, 2021
in 연구논문, 행복DB
Share on Facebook

Twenty years ago, Ericsson, Krampe, and Tesch-Römer (1993) proposed that expert performance reflects a long period of deliberate practice rather than innate ability, or “talent”. Ericsson et al. found that elite musicians had accumulated thousands of hours more deliberate practice than less accomplished musicians, and concluded that their theoretical framework could provide “a sufficient account of the major facts about the nature and scarcity of exceptional performance” (p. 392). The deliberate practice view has since gained popularity as a theoretical account of expert performance, but here we show that deliberate practice is not sufficient to explain individual differences in performance in the two most widely studied domains in expertise research—chess and music. For researchers interested in advancing the science of expert performance, the task now is to develop and rigorously test theories that take into account as many potentially relevant explanatory constructs as possible.

 

 

Hambrick, D. Z., Oswald, F. L., Altmann, E. M., Meinz, E. J., Gobet, F., & Campitelli, G. (2014). Deliberate practice: Is that all it takes to become an expert?. Intelligence, 45, 34-45.

https://doi.org/10.1016/j.intell.2013.04.001

 

 

 

 

Tags: Expert performanceExpertise
Previous Post

Andrea, H., Beurskens, A. J. H. M., Kant, I. J., Davey, G. C. L., Field, A. P., &van Schayck, C. P. (2004). The relation between pathological worrying and fatigue in a working population.

Next Post

Dweck, C. S., &Leggett, E. L. (1988). A social-cognitive approach to motivation and personality. Psychological review, 95(2), 256.

Related Posts

대한민국 행복지도 2022
도서

대한민국 행복지도 2022

4월 29, 2022
193
The Important Book
도서

The Important Book

4월 27, 2022
45
고마운 마음
도서

고마운 마음

4월 27, 2022
53
Next Post

Dweck, C. S., &Leggett, E. L. (1988). A social-cognitive approach to motivation and personality. Psychological review, 95(2), 256.

카테고리

  • 명언
  • 언론자료
  • 웹사이트
  • 도서
  • 미디어
  • 연구논문
  • 행복연구센터 발간자료
  • 보고서

인기콘텐츠

제15기 교사행복대학 4차 교육 현장 스케치

제15기 교사행복대학 4차 교육 현장 스케치

5월 27, 2022
73
2022-1학기 행복교육 심화워크숍 1차 현장 스케치

2022-1학기 행복교육 심화워크숍 1차 현장 스케치

5월 16, 2022
42
제15기 교사행복대학 3차 교육 현장 스케치

제15기 교사행복대학 3차 교육 현장 스케치

5월 10, 2022
99

추천링크

  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
서울대학교 행복연구센터

이용약관| 개인정보 취급방침
08826 서울특별시 관악구 관악로 1 서울대학교 220동 643호 TEL: 02-880-6391 FAX: 02-877-6391 Email: happiness@snu.ac.kr
Copyright@2016 Center for Happiness Studies. All rights reserved.

No Result
View All Result
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
  • 로그인

이용약관| 개인정보 취급방침
08826 서울특별시 관악구 관악로 1 서울대학교 220동 643호 TEL: 02-880-6391 FAX: 02-877-6391 Email: happiness@snu.ac.kr
Copyright@2016 Center for Happiness Studies. All rights reserved.

로그인

비밀번호 찾기 회원가입

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In