서울대학교 행복연구센터
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
No Result
View All Result
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
No Result
View All Result
서울대학교 행복연구센터
No Result
View All Result

McClure, S. M., Li, J., Tomlin, D., Cypert, K. S., Montague, L. M., &Montague, P. R. (2004). Neural correlates of behavioral preference for culturally familiar drinks. Neuron, 44(2), 379-387.

서울대학교 행복연구센터 by 서울대학교 행복연구센터
5월 10, 2021
in 연구논문, 행복DB
Share on Facebook

Coca-Cola® (Coke®) and Pepsi® are nearly identical in chemical composition, yet humans routinely display strong subjective preferences for one or the other. This simple observation raises the important question of how cultural messages combine with content to shape our perceptions; even to the point of modifying behavioral preferences for a primary reward like a sugared drink. We delivered Coke and Pepsi to human subjects in behavioral taste tests and also in passive experiments carried out during functional magnetic resonance imaging (fMRI). Two conditions were examined: (1) anonymous delivery of Coke and Pepsi and (2) brand-cued delivery of Coke and Pepsi. For the anonymous task, we report a consistent neural response in the ventromedial prefrontal cortex that correlated with subjects’ behavioral preferences for these beverages. In the brand-cued experiment, brand knowledge for one of the drinks had a dramatic influence on expressed behavioral preferences and on the measured brain responses.

 

 

McClure, S. M., Li, J., Tomlin, D., Cypert, K. S., Montague, L. M., &Montague, P. R. (2004). Neural correlates of behavioral preference for culturally familiar drinks. Neuron, 44(2), 379-387.

 

 

Tags: DrinkfMRI
Previous Post

Frederick, S., Novemsky, N., Wang, J., Dhar, R., &Nowlis, S. (2009). Opportunity cost neglect. Journal of Consumer Research, 36(4), 553-561.

Next Post

Waber, R. L., Shiv, B., Carmon, Z., &Ariely, D. (2008). Commercial features of placebo and therapeutic. Jama, 299(9), 1016-7.

Related Posts

대한민국 행복지도 2022
도서

대한민국 행복지도 2022

4월 29, 2022
192
The Important Book
도서

The Important Book

4월 27, 2022
45
고마운 마음
도서

고마운 마음

4월 27, 2022
53
Next Post

Waber, R. L., Shiv, B., Carmon, Z., &Ariely, D. (2008). Commercial features of placebo and therapeutic. Jama, 299(9), 1016-7.

카테고리

  • 명언
  • 언론자료
  • 웹사이트
  • 도서
  • 미디어
  • 연구논문
  • 행복연구센터 발간자료
  • 보고서

인기콘텐츠

제15기 교사행복대학 4차 교육 현장 스케치

제15기 교사행복대학 4차 교육 현장 스케치

5월 27, 2022
72
2022-1학기 행복교육 심화워크숍 1차 현장 스케치

2022-1학기 행복교육 심화워크숍 1차 현장 스케치

5월 16, 2022
41
제15기 교사행복대학 3차 교육 현장 스케치

제15기 교사행복대학 3차 교육 현장 스케치

5월 10, 2022
98

추천링크

  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
서울대학교 행복연구센터

이용약관| 개인정보 취급방침
08826 서울특별시 관악구 관악로 1 서울대학교 220동 643호 TEL: 02-880-6391 FAX: 02-877-6391 Email: happiness@snu.ac.kr
Copyright@2016 Center for Happiness Studies. All rights reserved.

No Result
View All Result
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
  • 로그인

이용약관| 개인정보 취급방침
08826 서울특별시 관악구 관악로 1 서울대학교 220동 643호 TEL: 02-880-6391 FAX: 02-877-6391 Email: happiness@snu.ac.kr
Copyright@2016 Center for Happiness Studies. All rights reserved.

로그인

비밀번호 찾기 회원가입

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In