서울대학교 행복연구센터
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
No Result
View All Result
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
No Result
View All Result
서울대학교 행복연구센터
No Result
View All Result

Nawijn, J., Marchand, M. A., Veenhoven, R., &Vingerhoets, A. J. (2010). Vacationers happier, but most not happier after a holiday.

서울대학교 행복연구센터 by 서울대학교 행복연구센터
5월 10, 2021
in 연구논문, 행복DB
Share on Facebook

 

The aim of this study was to obtain a greater insight into the association between vacations and happiness. We examined whether vacationers differ in happiness, compared to those not going on holiday, and if a holiday trip boosts post-trip happiness. These questions were addressed in a pre-test/post-test design study among 1,530 Dutch individuals. 974 vacationers answered questions about their happiness before and after a holiday trip. Vacationers reported a higher degree of pre-trip happiness, compared to non-vacationers, possibly because they are anticipating their holiday. Only a very relaxed holiday trip boosts vacationers’ happiness further after return. Generally, there is no difference between vacationers’ and non-vacationers’ post-trip happiness. The findings are explained in the light of set-point theory, need theory and comparison theory.

 

 

Nawijn, J., Marchand, M. A., Veenhoven, R., &Vingerhoets, A. J. (2010). Vacationers happier, but most not happier after a holiday. Applied Research in Quality of Life, 5(1), 35-47.

https://doi.org/10.1007/s11482-009-9091-90

 

Tags: happinessHoliday stress
Previous Post

Aguiar, M., &Hurst, E. (2009). A summary of trends in American time allocation: 1965–2005. Social Indicators Research, 93(1), 57-64.

Next Post

Baumeister, R. F., Vohs, K. D., Nathan DeWall, C., &Zhang, L. (2007). How emotion shapes behavior: Feedback, anticipation, and reflection, rather than direct causation.

Related Posts

대한민국 행복지도 2022
도서

대한민국 행복지도 2022

4월 29, 2022
163
The Important Book
도서

The Important Book

4월 27, 2022
41
고마운 마음
도서

고마운 마음

4월 27, 2022
43
Next Post

Baumeister, R. F., Vohs, K. D., Nathan DeWall, C., &Zhang, L. (2007). How emotion shapes behavior: Feedback, anticipation, and reflection, rather than direct causation.

카테고리

  • 명언
  • 언론자료
  • 웹사이트
  • 도서
  • 미디어
  • 연구논문
  • 행복연구센터 발간자료
  • 보고서

인기콘텐츠

2022-1학기 행복교육 심화워크숍 1차 현장 스케치

2022-1학기 행복교육 심화워크숍 1차 현장 스케치

5월 16, 2022
4
제15기 교사행복대학 3차 교육 현장 스케치

제15기 교사행복대학 3차 교육 현장 스케치

5월 10, 2022
83
대한민국 행복지도 2022

대한민국 행복지도 2022

4월 29, 2022
163

추천링크

  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
서울대학교 행복연구센터

이용약관| 개인정보 취급방침
08826 서울특별시 관악구 관악로 1 서울대학교 220동 643호 TEL: 02-880-6391 FAX: 02-877-6391 Email: happiness@snu.ac.kr
Copyright@2016 Center for Happiness Studies. All rights reserved.

No Result
View All Result
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
  • 로그인

이용약관| 개인정보 취급방침
08826 서울특별시 관악구 관악로 1 서울대학교 220동 643호 TEL: 02-880-6391 FAX: 02-877-6391 Email: happiness@snu.ac.kr
Copyright@2016 Center for Happiness Studies. All rights reserved.

로그인

비밀번호 찾기 회원가입

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In