서울대학교 행복연구센터
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
No Result
View All Result
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
No Result
View All Result
서울대학교 행복연구센터
No Result
View All Result

Csikszentmihalyi, M., &Hunter, J. (2003). Happiness in everyday life: The uses of experience sampling. Journal of happiness studies, 4(2), 185-199.

서울대학교 행복연구센터 by 서울대학교 행복연구센터
5월 10, 2021
in 연구논문, 행복DB
Share on Facebook

 

This paper uses the Experience Sampling Method data drawn from a national sample of American youth. It examines the proximal environmental factors as well as behaviors and habits that correlate to personal happiness. Momentary-level scores show that reported happiness varies significantly both by day of week and time of day. Furthermore, particular activities are associated with varying degrees of happiness. School activities rate below average scores in happiness, while social, active and passive leisure activities are above average. Particular companions also correlate to differing level of happiness. Being alone rates the lowest levels of happiness, while being with friend corresponds to the highest. Person-level averages of happiness suggest that both higher social class and age correlate with lower levels of happiness, while gender and race do not. Paradoxically, youth who spend more time in school and social activities are happier than those who spend less. Unexpectedly, students who spend more time pleasure reading report lower levels of happiness. Finally, feeling good about the self, excited, proud, sociable, active as well as being in the conditions for flow experience are the strongest predictors of trait happiness.

 

 

Csikszentmihalyi, M., &Hunter, J. (2003). Happiness in everyday life: The uses of experience sampling. Journal of happiness studies, 4(2), 185-199.

https://doi.org/10.1023/A:1024409732742

 

Tags: experience samplingusual daily activities
Previous Post

Ng, Y. K. (1997). A case for happiness, cardinalism, and interpersonal comparability. The Economic Journal, 107(445), 1848-1858.

Next Post

Davidson, R. J. (2003). Affective neuroscience and psychophysiology: Toward a synthesis. Psychophysiology, 40(5), 655-665.

Related Posts

숨기지 않아도 괜찮아요.
미디어

숨기지 않아도 괜찮아요.

2월 1, 2023
181
Vol.77 [12월의 영화] 에브리씽 에브리웨어 올 앳 원스
미디어

Vol.77 [12월의 영화] 에브리씽 에브리웨어 올 앳 원스

11월 30, 2022
488
거장이 거장인 이유
미디어

거장이 거장인 이유

11월 30, 2022
175
Next Post

Davidson, R. J. (2003). Affective neuroscience and psychophysiology: Toward a synthesis. Psychophysiology, 40(5), 655-665.

카테고리

  • 명언
  • 언론자료
  • 웹사이트
  • 도서
  • 미디어
  • 연구논문
  • 행복연구센터 발간자료
  • 보고서

인기콘텐츠

행복수업 1분레시피

행복수업 1분레시피

3월 13, 2023
131
행복수업 1분레시피

행복수업 1분레시피

3월 8, 2023
217
Vol.30 23′ MAR Happiness Calendar

Vol.30 23′ MAR Happiness Calendar

3월 1, 2023
913

추천링크

  • 01-행복연구센터
  • 01-행복연구센터-교육사업
  • 01-행복연구센터-문화컨텐츠사업
  • 01-행복연구센터-센터소개
  • 01-행복연구센터-연구사업
  • 02-행복DB
  • 02-행복DB-도서
  • 02-행복DB-명언
  • 02-행복DB-미디어
  • 02-행복DB-보고서
  • 02-행복DB-언론자료
  • 02-행복DB-연구논문
  • 02-행복DB-웹사이트
  • 02-행복DB-행복연구센터발간자료
  • 03-행복스토리
  • 03-행복스토리-보고서스케치
  • 03-행복스토리-북챕터스케치
  • 03-행복스토리-연구스케치
  • 03-행복스토리-오피니언
  • 03-행복스토리-카드뉴스
  • 03-행복스토리-행복교육연구스케치
  • 04-뉴스레터
  • 05-행복교육
  • 05-행복교육-행복교과서
  • 05-행복교육-행복교과서 챕터가이드
  • 05-행복교육-행복교육워크숍
  • H드라이브
  • 개인정보 취급방침
  • 메인화면
  • 에디터
  • 이용약관
  • 페이스북
  • 행복연구센터
  • 회원가입
서울대학교 행복연구센터

이용약관| 개인정보 취급방침
08826 서울특별시 관악구 관악로 1 서울대학교 220동 643호 TEL: 02-880-6391 FAX: 02-877-6391 Email: happiness@snu.ac.kr
Copyright@2016 Center for Happiness Studies. All rights reserved.

No Result
View All Result
  • 행복연구센터
  • 행복DB
  • 행복스토리
  • 뉴스레터
  • 행복교육
  • H드라이브
  • 로그인

이용약관| 개인정보 취급방침
08826 서울특별시 관악구 관악로 1 서울대학교 220동 643호 TEL: 02-880-6391 FAX: 02-877-6391 Email: happiness@snu.ac.kr
Copyright@2016 Center for Happiness Studies. All rights reserved.

로그인

비밀번호 찾기 회원가입

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In